Leverans
Du kan enkelt spåra din order och få en estimerad leveransdag via - Spåra din order
Vi rekommenderar även att du laddar ned följande appar för att spåra dina beställningar:
Budbee
Om du inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden returneras det till oss på Proteinbolaget. Enligt 41§ KKL förbehåller vi oss rätten att debitera dig en minimiavgift på 149 SEK.
Vanligtvis behåller ombud paket i 7-14 dagar. Boxleveranser återgår efter 7 dagar om inget annat anges. För specifik information, vänligen kontakta ombudet och fraktbolaget direkt.
Orderfråga
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen följ stegen nedan:
- Kolla skräpposten: Först och främst, kolla din skräppostmapp. Ibland kan orderbekräftelser hamna där av misstag.
- Fel e-postadress: Det är också möjligt att du har angett fel e-postadress vid beställningen. Om din order har gått igenom, bör du ha fått en kvittens via Qliro. Du kan kontrollera de angivna uppgifterna där. Om du märker att felaktiga uppgifter har angetts, vänligen kontakta vår kundtjänst för att korrigera dem.
Om du inte har mottagit något kvitto från Qliro är det troligt att din beställning inte har gått igenom av tekniska skäl.
Om din beställning redan har skickats av vår effektiva lagerpersonal, måste du returnera produkterna till oss. Du kommer att få en återbetalning så snart returen är mottagen.
För att uppdatera din adress eller telefonnummer ber vi dig att vänligen kontakta vår kundtjänst. När du kontaktar oss, se till att inkludera ditt ordernummer och specificera den nya adressen eller telefonnumret du vill ändra till. Vi står till tjänst för att hjälpa dig vidare.
Reklamation & ångerrätt
Enligt svensk lag har du som konsument rätt att reklamera inom 3 år från beställningstillfället. Det är dock viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten omfattar enbart produktionsfel och inte vanligt slitage eller åldrande av produkten.
Om du har upptäckt ett fel på din vara och vill göra en reklamation ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst.Vi behöver då be dig inkludera ditt ordernummer, en beskrivning av felet och en bild på produkten.
Viktigt att notera: Släng inte produkten förrän din reklamation har blivit hanterad. Reklamationer accepteras endast med tillhörande underlag och eventuell retur.
- Saknas din vara?
- Har du fått 1 av flera paket?
- För varje paket skickas ett separat SMS, ibland kan det hända att flera SMS från transportören hamnar i samma meddelande-tråd, vilket kan leda till att du missar dem.
Tyvärr kan leveranser ibland bli försenade av olika anledningar, till exempel; skador under transport eller sen leverans från våra leverantörer.
Vid förseningar kompenserar vi inte för eventuella extra kostnader som kan uppstå, såsom att köpa produkten från en annan butik under tiden.
Vi vill påminna om att våra leveranstider är preliminära och inte en absolut garanti. Om du har en specifik dag i åtanke då du behöver produkten, rekommenderar vi att du gör din beställning med några extra dagar i förväg för att undvika eventuella oplanerade kostnader för inköp i en fysisk butik.
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor angående förseningar med din leverans. Vi finns här för att hjälpa dig.
Proteinbolaget erbjuder alltid en 30-dagars öppet köp-policy och ångerrätt under förutsättning att produkten och förpackningen är i nyskick, det vill säga oanvända och oskadade. Varor som säljs till nedsatt pris på grund av kort utgångsdatum omfattas inte av ångerrätten och kan därmed inte returneras eller återbetalas.
För detaljer om hur du kan returnera varan, vänligen hänvisa till nästa artikel som du kan läsa vidare om "Retur".
Vi erbjuder endast garanti vid fabrikationsfel. Effekten av kosttillskott varierar mellan individer, och vi kan därför inte garantera resultat för alla. Vi rekommenderar att du läser mer om kosttillskotten innan du handlar för att säkerställa att de uppfyller dina individuella behov.
Användning av våra produkter sker alltid på egen risk. Är du osäker bör du kontakta en kostrådgivare eller läkare.
Vi erbjuder inte smakgaranti och kan inte ersätta produkter om du inte gillar smaken.
Retur
- Retur via Budbee
Om du har beställt med Budbee kan du enkelt genomföra en retur med dem, välj själv om du antingen vill lämna returen i ett paketskåp eller om du vill att det ska hämtas hemma hos dig. Allt du behöver göra är att boka returen direkt i Budbees app, de tar med retursedel. Det är smidigt och enkelt! Läs mer här hur du gör en retur med Budbee här. - Retur via Schenker eller Instabox:Har du fått en returfraktsedel i ditt paket? Då behöver du bara klistra det på paketet och lämna in hos närmaste ombud. Har du inte fått en retursedel i ditt paket behöver du kontakta vår kundtjänst.
Om du vill byta storlek eller smak, börjar du enkelt med att returnera den produkt du vill byta enligt de steg som beskrivs i artikeln "Hur gör jag en retur?" ovan.
Därefter kan du helt enkelt beställa den produkt du vill byta till precis som du gör när du lägger en vanlig beställning hos oss. Om priset har ändrats är det ingen problem - ange detta i kassan genom att skicka med ett meddelande till kundtjänst som det finns en knapp för, skriv att det rör sig om ett byte och be vår kundtjänst att granska priset för din tidigare order (gärna med ordernumret bifogat för snabbare hjälp!).
En retur kostar 39 kronor.
Om du som kund inte hämtar ditt/ tar emot ditt paket inom den angivna tiden returneras det till Proteinbolaget. Vid ett outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund de kostnader som uppstår vid returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.
Övrigt
Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder på en och samma order.
Vissa rabattkoder har sina individuella kriterier vilket innebär att det i somliga fall går att kombinera rabattkod med redan nedsatta varor, medan ibland är det inte möjligt. All information bör finnas tillgänglig i villkoren du fått i samband med erbjudandet.
Är du osäker på vad som gäller för din rabattkod eller kampanj, är du välkommen att höra av dig till kundtjänst.
Vänligen kontrollera följande steg:
- Kontrollera att koden är korrekt angiven i kassan. Kopiera och klistra in den från erbjudandet för att undvika fel.
- Ta bort eventuella mellanslag före eller efter koden.
- Dubbelkolla om din varukorg uppfyller kriterierna för koden och att den fortfarande är giltig.
Tänk på att vissa koder kan vara begränsade till specifika produkter, kategorier eller varumärken och att de inte kan kombineras med andra rabattkoder.
Om problemet kvarstår, kontakta vår kundtjänst för hjälp. Vi är här för att hjälpa dig!
Om din order ännu inte har skickats kan vi enkelt lägga till rabattkoden direkt i din order.
Om din order redan har skickats, oroa dig inte! Vi erbjuder ett tillgodosaldo som du kan använda vid ditt nästa köp.
Kontakta vår kundtjänst för hjälp med ovanstående.
Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 599 kronor när du väljer ekonomifrakt. Det finns dock ett undantag för köp av Barebells samt dryck från externa varumärken så som exempelvis Nocco, Monster och Celsius, där tillkommer alltid en fraktavgift.
Leverans
Orderfråga
Du kan enkelt spåra din order och få en estimerad leveransdag via - Spåra din order
Vi rekommenderar även att du laddar ned följande appar för att spåra dina beställningar:
Budbee
Om du inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden returneras det till oss på Proteinbolaget. Enligt 41§ KKL förbehåller vi oss rätten att debitera dig en minimiavgift på 149 SEK.
Vanligtvis behåller ombud paket i 7-14 dagar. Boxleveranser återgår efter 7 dagar om inget annat anges. För specifik information, vänligen kontakta ombudet och fraktbolaget direkt.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen följ stegen nedan:
- Kolla skräpposten: Först och främst, kolla din skräppostmapp. Ibland kan orderbekräftelser hamna där av misstag.
- Fel e-postadress: Det är också möjligt att du har angett fel e-postadress vid beställningen. Om din order har gått igenom, bör du ha fått en kvittens via Qliro. Du kan kontrollera de angivna uppgifterna där. Om du märker att felaktiga uppgifter har angetts, vänligen kontakta vår kundtjänst för att korrigera dem.
Om du inte har mottagit något kvitto från Qliro är det troligt att din beställning inte har gått igenom av tekniska skäl.
Om din beställning redan har skickats av vår effektiva lagerpersonal, måste du returnera produkterna till oss. Du kommer att få en återbetalning så snart returen är mottagen.
För att uppdatera din adress eller telefonnummer ber vi dig att vänligen kontakta vår kundtjänst. När du kontaktar oss, se till att inkludera ditt ordernummer och specificera den nya adressen eller telefonnumret du vill ändra till. Vi står till tjänst för att hjälpa dig vidare.
Reklamation & ångerrätt
Retur
Enligt svensk lag har du som konsument rätt att reklamera inom 3 år från beställningstillfället. Det är dock viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten omfattar enbart produktionsfel och inte vanligt slitage eller åldrande av produkten.
Om du har upptäckt ett fel på din vara och vill göra en reklamation ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst. Vi behöver då be dig inkludera ordernummer, en beskrivning av felet och en bild på produkten.
Viktigt att notera: Släng inte produkten förrän din reklamation har blivit hanterad. Reklamationer accepteras endast med tillhörande underlag och eventuell retur.
- Saknas din vara?
- Har du fått 1 av flera paket?
- Ibland kan paket levereras separat och på olika dagar. Det kan bero på att chauffören av misstag inte har märkt att flera paket är avsedda för samma adress.
- För varje paket skickas ett separat SMS, ibland kan det hända att flera SMS från transportören hamnar i samma meddelande-tråd, vilket kan leda till att du missar dem.
Tyvärr kan leveranser ibland bli försenade av olika anledningar, till exempel; skador under transport eller sen leverans från våra leverantörer.
Vid förseningar kompenserar vi inte för eventuella extra kostnader som kan uppstå, såsom att köpa produkten från en annan butik under tiden.
Vi vill påminna om att våra leveranstider är preliminära och inte en absolut garanti. Om du har en specifik dag i åtanke då du behöver produkten, rekommenderar vi att du gör din beställning med några extra dagar i förväg för att undvika eventuella oplanerade kostnader för inköp i en fysisk butik.
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor angående förseningar med din leverans. Vi finns här för att hjälpa dig.
Proteinbolaget erbjuder alltid en 30-dagars öppet köp-policy och ångerrätt under förutsättning att produkten och förpackningen är i nyskick, det vill säga oanvända och oskadade. Varor som säljs till nedsatt pris på grund av kort utgångsdatum omfattas inte av ångerrätten och kan därmed inte returneras eller återbetalas.
För detaljer om hur du kan returnera varan, vänligen hänvisa till nästa artikel som du kan läsa vidare om "Retur".
Vi erbjuder endast garanti vid fabrikationsfel. Effekten av kosttillskott varierar mellan individer, och vi kan därför inte garantera resultat för alla. Vi rekommenderar att du läser mer om kosttillskotten innan du handlar för att säkerställa att de uppfyller dina individuella behov.
Användning av våra produkter sker alltid på egen risk. Är du osäker bör du kontakta en kostrådgivare eller läkare.
Vi erbjuder inte smakgaranti och kan inte ersätta produkter om du inte gillar smaken.
- Retur via Budbee
Om du har beställt med Budbee kan du enkelt genomföra en retur med dem, välj själv om du antingen vill lämna returen i ett paketskåp eller om du vill att det ska hämtas hemma hos dig. Allt du behöver göra är att boka returen direkt i Budbees app, de tar med retursedel. Det är smidigt och enkelt! Läs mer här hur du gör en retur med Budbee här. - Retur via Schenker eller Instabox:
Har du fått en returfraktsedel i ditt paket? Då behöver du bara klistra det på paketet och lämna in hos närmaste ombud.
Har du inte fått en retursedel i ditt paket behöver du kontakta vår kundtjänst.
Om du vill byta storlek eller smak, börjar du enkelt med att returnera den produkt du vill byta enligt de steg som beskrivs i artikeln "Hur gör jag en retur?" ovan.
Därefter kan du helt enkelt beställa den produkt du vill byta till precis som du gör när du lägger en vanlig beställning hos oss. Om priset har ändrats är det ingen problem - ange detta i kassan genom att skicka med ett meddelande till kundtjänst som det finns en knapp för, skriv att det rör sig om ett byte och be vår kundtjänst att granska priset för din tidigare order (gärna med ordernumret bifogat för snabbare hjälp!)
En retur kostar 39 kronor.
Om du som kund inte hämtar ditt/ tar emot ditt paket inom den angivna tiden returneras det till Proteinbolaget. Vid ett outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund de kostnader som uppstår vid returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.
Övrigt
Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder på en och samma order.
Vissa rabattkoder har sina individuella kriterier vilket innebär att det i somliga fall går att kombinera rabattkod med redan nedsatta varor, medan ibland är det inte möjligt. All information bör finnas tillgänglig i villkoren du fått i samband med erbjudandet.
Är du osäker på vad som gäller för din rabattkod eller kampanj, är du välkommen att höra av dig till kundtjänst.
Vänligen kontrollera följande steg:
- Kontrollera att koden är korrekt angiven i kassan. Kopiera och klistra in den från erbjudandet för att undvika fel.
- Ta bort eventuella mellanslag före eller efter koden.
- Dubbelkolla om din varukorg uppfyller kriterierna för koden och att den fortfarande är giltig.
Tänk på att vissa koder kan vara begränsade till specifika produkter, kategorier eller varumärken och att de inte kan kombineras med andra rabattkoder.
Om problemet kvarstår, kontakta vår kundtjänst för hjälp. Vi är här för att hjälpa dig!
Om din order ännu inte har skickats, kan vi enkelt lägga till rabattkoden direkt i din order.Om din order redan har skickats, oroa dig inte! Vi erbjuder ett tillgodosaldo som du kan använda vid ditt nästa köp.
Kontakta vår kundtjänst för hjälp med ovanstående.